Annapurna

3 november 2016 - Pokhara, Nepal

Annapurna circuit

De 3e dag van de trekking. De eerst nacht vreselijk slecht geslapen. Hoorde overal beestjes kruipen, had het warm dan weer koud en moest naar de wc maar durfde niet totdat het licht werd. Ik was een beetje chagrijnig omdat ik bang was dat het in ieder guesthouse zo primitief was als daar. De 2e dag begon dus niet echt fijn. Gelukkig onderweg een leuk stel ontmoet uit Duitsland en een stel uit de USA. Dat haalde me weer uit m'n dipje en uiteraard hebben de supermooie bergen, watervallen en de zon daaraan bijgedragen. We hebben een guesthouse opgezocht in Ghermu (1400 mtr) 15 km van het vorige dorp, daar hebben we 6 uur over gedaan.
Toen ik de deur van de slaapkamer in het guesthouse opende  was ik zo ontzettend blij. Het zag er netjes uit, witte lakens, een kussen met een schone witte kussensloop en ik had 2 bedden dus 2 kussens, joepie! Savonds hebben we daar met z'n allen gegeten en was supergezellig. De volgende dag afgesproken om met z'n allen op te trekken maar die Amerikanen waren zo fanatiek dat we ze na een half uur al kwijt waren. Ok doei!
De dagen beginnen erg vroeg en zo zaten we om half 11 te lunchen. Zelf heb ik tot nu toe moeite met eten maar moet wel omdat het lopen, de temperatuur en het gewicht van mn backpack(9kg) best wat energie kost.
Echt iedere maaltijd die ze hier maken is super vers en organisch en het duurt dan ook minimaal een uur voordat het op tafel staat.

Daarna wat wilde marihuana geplukt en verder gelopen naar het volgende guesthouse in Tal (1700 mtr). De route is helemaal off road en vooral over rotsen en kleinere stenen. Continu opletten waar je loopt want voordat je het weet val je steil naar beneden de rivier in met je hoofd op een rots.
Het is 300 meter bergop om vervolgens weer 200 meter bergaf te gaan.
Ik begin steeds meer te acclimatiseren en de vrijheid te voelen. Neemt niet weg dat ik het soms heel erg pittig vind. Op een aantal hellingen hebben ze trappen van rotsen gemaakt, dat is een prima work out voor de kuitjes :).

Onderweg nog een Pool ontmoet die z'n maat was kwijtgeraakt, erg mee gelachen, sprak gebrekkig Engels en had volgens mij Vodka in z'n waterzak!
We kwamen om 14 uur aan en hebben de rest van de middag gerelaxed en thee gedronken in het dorpje.
In het guesthouse zitten ook Nederlanders, het is zo fijn om even Nederlands te praten hahaha!

Morgen vertrekken we om 8 uur en klimmen naar een hoogte van 2600 meter. Dat wordt een uitdaging maar de weersvoorspellingen etc zijn goed dus heb er zin an.

Hopelijk tot snel! Tschuss! X

1. Joëlle:
    Hi Daantje!
    Heerlijk om je verhalen te lezen en kan de minder leuke dingen goed begrijpen. Maar daar ben je over een paar dagen vast aan gewend. Lijkt mij ook best pittig om ineens in zo'n andere wereld te zitten maar ook weer heel mooi om mee te maken en een mooi leerproces voor jezelf. Geniet van alle mooie indrukken en laat je niet uit het veld slaan als het even tegen zit, is zonde van je tijd! Ik blijf je volgen en ben jaloers als ik je foto's zie. Liefs X
  2. Nicolette:
    3 november 2016
    Wow Daan !! Het lijkt mij ook een mengeling van vrijheid en je soms alleen kunnen voelen ! Maar we volgen je allemaal en we zijn allemaal stiekem jaloers ;) kijk uit en probeer anders die marihuana :))) maar dan niet gaan lopen hoor !! Xxx van il mij en je neefjes
  3. Ineke:
    Hoi,
    Weer leuk om te lezen,we hangen aan je.lippen zie je maar.
    Zo doorgaan graag xxxc
  4. Else:
    4 november 2016
    Leuk om te lezen!
  5. Kees:
    4 november 2016
    Haïti Danielle. Ik vind het heel leuk je verhaal te lezen. HEEL inspannend wat je meemaakt maar je moet maar denken dat je iets doet wat niet veel anderen meemaken. Ik wens je weer een goed vervolg van je reis. Blijf wel voorzichtig. Groet Kees
  6. Joyce:
    6 november 2016
    Hoi Danielle!
    Wat een prachtige plaatjes en die blauwe lucht!!! Jaloersmakend!
    Die kuitjes voel je niet meer joh als je kan genieten van het uitzicht! (Hahaha yeah right.....)
    Geniet van alles wat je meemaakt!
    Dikke kus!
  7. Marcel:
    7 november 2016
    Hi Daan, wat een superstoere reis ben je toch aan het maken. Aan de foto's te zien heb je zo af en toe nog wel wat knelpunten, maar verder is Heineken ff lekker ver weg hoop ik. Geniet ervan, kijk uit voor die ravijntjes en ben benieuwd naar de verdere verslagen en foto's van je. Hou je goed. gr Mars