Kathmandu

30 oktober 2016 - Kathmandu, Nepal

Kathmandu!

Eindelijk aangekomen, reizen duurde iets langer dan gehoopt en vooral veel wachten. Dat vindt mijn geduld niet zo leuk maar ik bedenk me dat ik alle tijd heb.

Het wachten was ik snel vergeten toen ik het vliegtuig uitstapte. Een andere temperatuur (warm) een andere geur (mengeling van warm eten en uitlaatgassen). 50 nepalezen die met naambordjes langs de weg stonden om mensen naar hun hostel te brengen en zo ook eentje voor mij. De taxi chauffeur was erg lief en die wist me te vertellen dat het Tihar is in Nepal ofwel het Lichtfeest. Het feest duurt 5 dagen en alles wordt extra verlicht. Alle gebouwen lijken wel kermis attracties en vooral s'avonds erg leuk te zien. Er wordt op iedere hoek van de straat gezongen en kinderen gaan de winkels in om te zingen voor de klanten in de hoop nog wat roepies te scoren. Op straat en voor de deuren hebben ze olielampjes gezet om alles te verlichten. Er wordt geofferd aan Laxmi de godin van welvaart en voorspoed. Daar ben ik wel voorstander van!

Heb nog een aantal foto's van m'n luxe kamer geüpload een een video van de gezellige drukte.

Tot later! D O E I

1. Jan:
    30 oktober 2016
    Een fijne vakantie en geniet van Azië
  2. Glynis:
    NU AL LEUK!!
  3. Joyce:
    Enjoy enjoy enjoy!!!
  4. Kees:
    30 oktober 2016
    Hallo Danielle. Fijn te lezen dat je bent aangekomen daar. Ik wens je nogmaals een fijne tijd toe daar en zie met belangstelling je volgende verhaal tegemoet.
  5. Kees:
    30 oktober 2016
    Hoi Danielle. Nogmaals een fijn verder verblijf daar en ik ben benieuwd naar je volgend verslag.
  6. Kees:
    30 oktober 2016
    Danielle nog veel plezier daar. IK hoop binnenkort je volgend verslag te lezen.
  7. Souvi:
    31 oktober 2016
    Ziet er goed uit! Veel plezier!
  8. Karina:
    31 oktober 2016
    Jeeej wat leuk!! Have fun... :)
  9. Ineke:
    Lieve Daan,
    Geweldig allemaal,en genieten maar.
    Doeiii
  10. Dominique:
    Echt heel gaaf!!!
  11. Jessica:
    1 november 2016
    ZUS SUPER LEUK. IK DENK AAN JE. TROTS OP JE.