Kathmandu dag 2

1 november 2016 - Kathmandu, Nepal

Kathmandu en snel weer door..

Ik vind de stad echt te druk, chaotisch en heel erg vies. Ik heb besloten om een dag eerder weg te gaan uit Kathmandu. Wel een aantal highlights bezocht en het was weer feest in de stad.  Ditmaal een of ander nieuwjaar :). Ook weer superleuk!

Vandaag om half 6 werd ik gewekt en om 6 uur onderweg naar startpunt Besi Sahar, 180 km van Kathmandu. De rit duurde 5 uur en zat in een volgepropt busje met alle bagage erbovenop.

De route die ik de komende dagen afleg heb ik geprobeerd uit te stippelen, lukte niet zo goed maar dan hebben jullie een idee van hoe de route loopt.
Het betreft het Annapurna circuit. Deze loopt door de Himalaya en geeft supermooi uitzicht op de 7000+meter toppen van de Annapurna. Ik kom niet zo hoog maar ga wel een aardig eindje op weg. Ik passeer op dag 8,9 of 10 (zie m'n mooie afbeelding) de pass van Thorung La op 5426m hoogte. Ik hoop dat ik het red zonder hoogteziekte en gekkigheid. Vandaag na de busrit 3 uur gelopen naar het eerste teahouse op 1300 meter. De kamer bestaat enkel uit een bed en golfplaten als muren MAAR er is WiFi en leuke mensen.
Kinderen in de dorp zijn zo lief en ik heb al diverse bloemenkransen mogen ontvangen. Ook heb ik even met ze gesnapchat, dat kende ze niet en was hilarisch! Uitzichten zijn nu al fantastisch.

Ik heb niet gids Prem, waar ik in eerste instantie mee zou gaan maar een gids die de eigenaar van het hostel heeft aangeraden.
Voelde allemaal wat beter. Hij heeft alle trekking permits geregeld en het eea geregistreerd mocht ik vermist raken ;).

Ik ga lekker MoMo eten en op tijd naar bed!

Veel plezier daar x

Doei!

1. Ineke:
    1 november 2016
    Gave foto's, al veel gezien jij,in 3 dagen, en
    Leuk te lezen het reisverslag.
    Liefs mam
  2. Nicolette:
    Hoi Daan !
    Super leuk om te lezen ....en ik ben wel een beetje jaloers
    Geniet ervan en we willen al je ervaringen horen xxx
  3. Souvi:
    2 november 2016
    Leuk verslag Daan, veel plezier in de bergen.
  4. Loes:
    2 november 2016
    Ik ben zóóó trots op je dat je dit doet!
    Ga ervan genieten en ik ben benieuwd naar je verhalen hoor mop!!
    Pas goed op jezelf!! ❤
    Xxxx
  5. Jan:
    2 november 2016
    Veel plezier in de bergen.
    Volgens mij heb je best wel spijt, dat je me niet hebt meegenomen.
    In de Alpen ging het ook zo goed samen !!!
  6. Selma:
    3 november 2016
    Hé Daan, wat tof dat je aan het reizen bent! Wat zijn je plannen? Geniet ervan! Ik lees mee... leuk!
  7. Roel H:
    Gaaf ! Veel plezier !
  8. Ellen V:
    3 november 2016
    Wat een mooie en unieke ervaring. Geniet ervan !
  9. Vanessa:
    Heerlijk Daan geniet ervan. Mooie ervaring! Ik geniet nu al van je avonturen